Op dinsdag 24 september stond onze V•DAY in het teken van profileren. Hoe profileer je je vrijwilligersorganisatie offline en online? Hiervoor hadden we twee sprekers uitgenodigd, Guido van Beek en Heleen van Egmond.

V•DAY | Profileren

Met regelmaat wil je je vereniging of stichting goed profileren. Op een verenigingenmarkt, op de Beursvloer, een netwerkbijeenkomst of online op Facebook of Instagram.

Veel organisaties hebben wel een facebookpagina (zelfs meerdere) maar hebben niet altijd goed nagedacht hoe ze zich hiermee kunnen profileren.

Workshop: Profileren kun je leren

Heleen van Egmond, eigenaar van The Happy Volunteer, verzorgde een inspirerende workshop over profileren. Aan de hand van voorwerpen liet ze zien hoe ze zich zelf profileert, dit koppelde ze vervolgens naar de organisaties terug.

De aanwezige organisaties vulden stap voor stap het 'werkboek' in om tot een eigen profiel te komen.

Download hier de presentatie van Heleen.

Lezing: Online profileren

Guido van Beek, online specialist bij Contourdetwern, nam ons mee in de online wereld. Welke verschillende media zijn er tegenwoordig en welke doelgroepen maken daar gebruik van.

De belangrijkste op dit moment zijn Facebook en Instagram. Je kiest het medium waarop jouw doelgroep zich bevindt. De jeugd tref je steeds minder op Facebook en steeds meer op Instagram.

Download hier de presentatie van Guido om alle cijfers te zien en een contentkalender voor je online strategie.