Jongeren aanspreken op de anderhalvemeter (datum in overleg)

< Ga terug naar overzicht
Categorie
Omgang met specifieke doelgroepen
Doelgroep
Diversen
Scholingstype
Training
Organisatie
R-Newt
Locatie
Diverse locaties
Startdatum
01-10-2020
Lestijd
Jongeren aanspreken op die 1,5 meter? Een vraag aan ons allen, een verplichting voor sommigen. Is wegkijken of negeren voor jou geen optie, vanuit je functie, werk of moreel kompas, maar voel je je onvoldoende bewapend om dit succesvol te doen? R-Newt T&A helpt je erbij. Als experts op het gebied van jongeren en jongerenwerk spreken wij elke dag honderden jongeren aan, ook op ongewenst gedrag. Dit doen we in de openbare ruimte, in onze accommodaties en tijdens activiteiten. Natuurlijk doen we dit niet out of the blue. Nee, hiervoor hanteren we ons jongerenproof R.E.C.E.P.T (Rust, Eerlijkheid, Contact, Eervolle uitweg, Positief afsluiten en Trots op het resultaat). Benieuwd naar ons R.E.C.E.P.T? We delen ‘m graag met je.

Aanvullende informatie

Het nieuwe normaal

Stel je voor: je zaak mag eindelijk weer open na maanden stil te hebben gelegen. Je clubgebouw, restaurant, casino, kledingzaak, café of fitnessschool is volledig ingericht volgens de anderhalvemeternorm. Je bent er helemaal klaar voor. Vol enthousiasme gaan de deuren weer open. De eerste klanten stromen binnen. Niet veel later gaat het mis. Een groepje jongeren op zoek naar plezier neemt het niet zo nauw met de regels. Andere bezoekers/klanten hebben hier last van. Wat ga je doen?

Het nieuwe normaal vraagt van iedereen het uiterste. Het aanspreken op ongewenst gedrag vormt een extra uitdaging van je personeel. Dit brengt nieuwe spanningen met zich mee, en deze spanningen vragen om nieuwe vaardigheden.   

Het resultaat van de training

  • Je medewerkers zijn in staat om de klant aan te spreken op ongewenst gedrag t.a.v. de nieuwe maatregelen met behoud van de relatie. 
  • De medewerker legt op een rustige, eerlijke manier contact, biedt de klant een eervolle uitweg en sluit positief af. 

 We bieden hiervoor een 4 uur durende training aan met daarin de volgende onderdelen.  

  • Inzicht in de overtuigingen en leefwereld van de jonge klant. 
  • Het recept als handvaten voor relatiegericht ondernemen naar de klant.  

Waarom nu investeren?

Wordt er van jou verwacht om mensen, klanten, bezoekers  aan te spreken op ongewenst gedrag? Maar voel jij of je team je onvoldoende bewapend om dit succesvol te doen?
Met name de klantengroep jongeren is gevoelig voor de manier waarop ze worden aangesproken. Investeren in de manier hoe je dit het beste kan doen is een win-winsituatie voor iedereen. De klant(en) past zijn gedrag aan met behoud van de relatie, het personeel voelt zich meer zelfverzekerd. Dit leidt tot begripvolle klanten en vakbekwaam personeel. En dit is weer goed voor de klantvriendelijkheid en de omzet. Niet alleen voor nu, óók op de langere termijn.

Werkwijze

We werken volgens de richtlijnen van het RIVM en bieden maatwerk waar nodig. De training vindt plaats op onze locatie, bij jou op locatie, online of bij voorkeur een combinatie van deze drie. Tijdens de intake kijken we wat het beste past bij je vraag en zorgen we ervoor dat we dicht op de praktijk van je deelnemers trainen. Zo zou het er concreet uit kunnen zien: online intake (25 min), online plenaire sessie met alle deelnemers (1,5 uur), in subgroepen oefenen op de werkvloer (2 uur), na afloop online een plenaire afsluiting met mogelijkheid om de puntjes op de i te zetten en successen te delen (45 minuten).

Voor wie is de training?

Organisaties, horeca, winkeliers, vrijetijdsector, scholen, handhaving en alle andere sectoren die te maken krijgen met jongeren in hun werkomgeving. Het onderwijs, preventieteams van de politie en toezichthouders gingen je al voor.

Datum en aanmelden

  • De cursusdatum wordt in overleg met de trainer afgesproken. 
  • Voor meer informatie, klik HIER
  • Aanmelden kan via een mail aan Ted Embregts.

Aanvullende informatie

Deelnemers
Er zijn 10 plaatsen beschikbaar
Kosten
€ 89,- (excl. BTW) per persoon